Van New York naar Texas: Amerika reis dag 30: Crazy Shakes en drankjes met uitzicht in New York

Toen de wereld nog normaal was, (lees: zonder het Coronavirus) maakte ik een geweldige reis van New York naar Texas en weer terug naar New York. Hier vertel ik over mijn reisdagen en dit is een van de laatste dagen in New York. Deze dag staat voor een heel groot deel in het teken van eten en drinken. Want dat doe ik nou eenmaal graag als ik Amerika ben. Al die geweldige en bijzondere drankjes en gerechten...

Toen ik dit artikel schreef, kwam ik per toeval op een lijst uit van restaurants in New York die hun deuren permanent sluiten vanwege Corona. En daar stond ook een restaurant/bar bij wat ik nou net zo geweldig vond en waar ik hier over schrijf: The Aviary. Ik baal hier best wel van. Die mooie herinnering die ik vorig jaar heb gemaakt in dat deel van New York, was dus eenmalig. Gelukkig hebben we de foto’s nog…

lente-in-New-York-squirrel

Met ons ontbijt en kopje koffie lopen van Whole Foods Market, vlak naast het Hudson Hotel, we naar een bankje in Central Park. Met uitzicht op het groen, de skyline en nieuwsgierige eekhoorns tussen de lentebloemen is er bijna geen betere plek te vinden.

We zien een groepje vrijwilligers die het park opruimen en het blijkt dat ze een dode schildpad hebben gevonden. Gelukkig zijn er ook nog veel levende te vinden in en bij het water.

Het bezoek aan New York was in april en de kersenbloesem stond toen mooi in bloei. Lees hier verder over lente in New York.

Dit keer wandelen we weer naar een ander deel van Central Park. Het is er zo groot dat we nog lang niet alles gezien hebben.

Langs Bethesda Terrace met met mooie plafond en de fontein en de grote vijver met de naam Jacqueline Kennedy Onassis reservoir. Mensen onderschatten vaak hoe groot central Park eigenlijk is…

Van deze wandeling hebben we trek gekregen en we lopen naar het restaurantje Good Enough To Eat. We hebben geluk, want buiten zijn tafeltjes vrij en zo lunchen we op het terras met uitzicht op de straten van New York.

Ik neem een broodje tonijn met kaas en als er een bijgerecht gekozen mag worden, gaan we voor fruit met blauwe bessen

Het plan is daarna om naar Hudson Yards te wandelen. Hier is het vrij nieuwe gebouw The Vessel te bezichtigen. Onderweg zie ik op mijn mobiel dat we in de buurt zijn van een bakkerij waar ik koekjes wilde halen op de route ligt. Zodra ik een rij zie staan, weet ik al hoe laat het is. Ja, hier is het: Levain Bakery.

Na even wachten loop ik het piepkleine winkeltje in waar de medewerkers druk in de weer zijn om de verse, nog warme koekjes in te pakken en aan de mensenmenigte te verkopen.

Even later zitten we op een bankje met uitzicht op een enorm vliegdekschip ook een enorm koekje weg te werken. De binnenkant is nog warm en gevuld met vloeibare chocola. Heel lekker en heel veel chocolade.

Maar dat grote schip is dus het Intrepid Sea, Air & Space Museum. Dit lijkt me zeker leuk om een keer te bezoeken, want het zag er indrukwekkend uit.

De wandeling blijkt langer dan verwacht, maar dan zijn we eindelijk bij The Vessel. Hier zit trouwens ook een winkelcentrum naast dus je kunt je er wel even vermaken. Er werd in dit gebied nog flink gebouwd toen we er waren. Ik ben benieuwd hoe het er over een paar jaar uitziet.

Helaas waren de online gratis kaartjes uitverkocht, dus bewonderen we het gebouw vanaf de grond. Maar als je The Vessel gratis wilt beklimmen, reserveer hier dan alvast je toegangsbewijs.

Het begint de regenen en we houden een taxi aan die ons naar het hotel brengt. Hier kleden we ons snel om, want er staat iets bijzonders op de planning. We gaan in het Mandarin Orientals cocktails drinken in The Aviary.

Tijdens het reserveren heb ik aangegeven dat we wat te vieren hebben en bij aankomst worden we naar een van de beste plekjes gebracht. Aan het raam in fijne draaibare stoelen met een prachtig uitzicht op Columbus Square en Central Park.

We krijgen een menukaart met allerlei bijzondere cocktails. Het is lastig kiezen, maar met wat advies staan er even later leuke en lekkere cocktails voor ons. We nemen ook een snack. Het lijkt een enorm stuk kroepoek, maar het is pork skin. Dat klinkt niet lekker, maar dat is het toch wel. Helemaal met de sausjes erbij.

food-Aviary

Ondertussen wordt het donker en zien we de lichtjes van New York aan gaan en nemen we nog een drankje op deze bijzondere locatie.

Gelukkig is er ook een Aviary bar in Chicago, en wat ik van de website kan afleiden, hebben ze hier hetzelfde concept. Als ik Chicago bezoek, ga ik hier zeker een kijkje nemen.

We trekken even wat makkelijkers aan en rusten wat uit op de kamer. Vrij laat lopen we naar Black Tap, want die staat nu op de planning. Jaren geleden werd het bekend omdat ze als een van de eersten freak shakes serveerden: Enorme milkshakes met taart en snoep erop. Mensen stonden hiervoor uren in de rij!

shakes-menu-Black-Tap

Wij zijn er na tienen en moeten nog eventjes wachten, maar al snel krijgen we een tafeltje en een menu met de crazy shakes. Dan is het lastig kiezen.

Ik kies de Sour Power en even later staat er een joekel van een milkshake voor mijn neus…

Black Tap Crazy Shake milkshake in New York

En als je aan een milkshake niet genoeg hebt, kun je hier ook prima burgers eten. Dat heb ik gelijk ook maar even getest nu ik er toch was. Je kunt wel raden hoe vol ik hierna zat…

★★★ Lees verder: Waterval in New York en terug naar Nederland

Benieuwd naar de route van deze reis? In maart/april maakte ik een roadtrip: Rondje New York-Texas en die route vind je hier.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.