Van New York naar Texas: Amerika reis dag 18: Space & koekjes!

Het is slecht weer aan de kust van Texas, maar dat geeft niet, want we vervolgen onze reis. We gaan naar Space Center Houston!

We worden wakker in het resort in Corpus Christi. Maar omdat onze kamer geen ramen heeft en zich aan de binnenkant van het hotel bevindt, hebben we geen idee dat het buiten heel slecht weer is. Als we eenmaal met onze koffers in de lobby staan, zien we hoe anders het weer is dan gisteren, want toen was het 27 graden en nu is het regenachtig en 12 graden.

Het water gutst over de straat. Onder het afdakje van het hotel turen we over de parkeerplaats. We moeten er toch doorheen. We parkeren de auto voor de deur en laden snel alles in. We verlaten de kust van Texas en gaan onderweg richting Houston. De palmbomen wapperen zielig in de wind en de lucht is donker. Het maakt niet veel uit, want vandaag gaan we toch een binnenactiviteit doen: Naar Space Center Houston.

Regenachtig-in-Amerika-palmbomen

Eerst stoppen we bij Starbucks. Deze grenst aan het winkelcentrum waar we gisteren ook zijn geweest. Een grote beker koffie gaat mee in een van de vele bekerhouders van onze huurauto.

We rijden langs het enorme schip, de USS Lexington. een vliegdekschip wat nu als museum dient. Helaas hebben we er geen tijd voor, want het zag er zeker indrukwekkend uit. Tijdens mijn vorige Amerika reis bezocht ik het Battle Ship New Jersey en dat was ook zeer de moeite waard en echt een aanrader.

USS-Lexington-Amerika

Onderweg stoppen we bij een Subway-restaurantje voor de lunch. Op de parkeerplaats staat nog een andere auto, maar ik denk dat die van de jongen achter de toonbank is, want de hele toko is verder leeg. Het bevindt zich op een bijzondere locatie, aan de weg en met weinig in de buurt. Het broodje is verder prima en even later vervolgen we onze reis, maar dit was wel een van de meest verlaten en eenzaamste Subway-vestigingen ooit.

Subway-in-Texas

Na wikken en wegen heb ik besloten om niet voor een hotel in Houston te kiezen. In plaats daarvan slapen we 2 nachten in Webster. Ik heb deze locatie gekozen omdat het op een paar minuten rijden ligt van Space Center Houston. Dat is eigenlijk de voornaamste reden van ons bezoek en dus een prima locatie.

Als we inchecken bij het Best Western hotel schrik ik even van de prijs. Dit klopt toch niet? Maar wat blijkt, er een fiks bedrag aan borg ingehouden. Dit vind ik nog best wel wat. En als de kamer nou supermooi is… In de douche hangen scheve en gammele rekjes. Maar het zal wel, de kamer is afgezien van wat details, verder gewoon prima.

Houston-Nasa-space-center

Online kopen we kaartjes via de website van het Space Center. Dit is een stukje goedkoper dan als je de kaartjes aan de deur koopt. Even maak ik me zorgen of we de tickets niet moeten uitprinten en of het wel kan zo van onze telefoon, maar dan bedenk ik me dat het hier om een space center gaat, met moderne technieken, Nasa. Als ze dingen met ruimteveren kunnen, dan kunnen ze vast wel onze tickets van mijn mobiel aflezen.

En het blijkt inderdaad geen probleem. Bij binnenkomst bevind je je gelijk al in een grote hal waar van alles te zien is. Even weten we niet waar we moeten beginnen. Maar dan zie ik dat je verschillende tours kunt doen. De Nasa Tram Tour. De ene tour brengt je naar het mission control center en de andere laat je meer zien over de training die astronauten krijgen.

mission-Control-Center

We kiezen voor de tour naar mission control. In een hobbelend trammetje rijden we over het terrein van het NASA Johnson Space Center en stoppen we bij een gebouw waarvandaan allerlei ruimtevoertuigen werden begeleid vanuit het Apollo Mission Control Center.

Er wordt verteld over het gebouw en geregeld zijn hier mensen aan het werk. Het is interessant om te zien en je voelt de geschiedenis die hier heeft plaatsgevonden.

United-Stated-ocket-park-Houston-space-Center

Met de tram worden we naar het Rocket Park gebracht waar één van de slechts drie nog overgebleven Saturn V rockets te zien zijn.

Nasa-Space-Center-Houston-Moon

Daarna kijken we nog even rond in het Space Center in onder anderen een Boeing en spaceshuttle kijken. En verschillende capsules waarin mensen moesten leven tijdens hun ruimtereizen.

Houston Space Center – Spherical Image – RICOH THETA

Door gebruik van poppen, krijg je een idee hoe dit geweest moet zijn. Heel interessant om te bekijken. In het Space Center Houston is heel veel te zien en we vermaken ons er tot sluitingstijd

United-States-spaceshuttle

’s Avonds lopen we naar BJ Brewhouse. Dit bevindt zich bijna naast het hotel. Dit is mijn eerste bezoek aan deze keten en het valt niet tegen! Er is een uitgebreid menu, lekkere cocktails en veel speciaalbieren. Als voorgerecht nemen we Avocado egg rolls en ik kies voor de ahi tuna als hoofdgerecht. En dan de toetjes. Zoals je misschien al eens hebt gelezen, heb ik een bepaald favoriete toetje en dat is een warm koekje met een bolletje ijs, en in dit restaurant kun je maar liefst drie verschillende soorten koekjes kiezen met ijs! Dus ik ben helemaal blij.