Van New York naar Texas: Amerika reis dag 7: Een dagje Nashville

Wat een levendige stad! Uit bijna elke bar schalt muziek. Livebandjes, cowboyhoeden en laarzen, gezelligheid en gekkigheid… We zijn in Nashville!

We  worden wakker in het motel in Chattanooga en we zijn te laat voor het ontbijt. Ik vind het altijd irritant als het ontbijt maar tot 9 uur of half 10 duurt. We zijn ’s ochtends niet zo snel. Vandaag hoeft dat ook niet, want Nashville is niet ver weg en we winnen een uur. We gaan de tijdsgrens over en met de verschillende tijdsgrenzen in Amerika, gaan we een uurtje terug in de tijd. Dat komt goed uit en deze dag hebben we dus een uur extra.

Piggly-Wiggly-Amerika

We gaan langs de Starbucks Drive-through en daarna onderweg naar Nashville! We maken een stop bij het winkelcentrum Opry Mills. Shoppen! Heel eventjes dan, want we willen ook naar Nashville. Maar dit is een mooi winkelcentrum en er is een Rainforest Cafe, dus de tijd gaat net iets sneller dan gepland. Weg uurtje!

Het is vandaag een speciale dag, want voor de meeste winkels staat een tafeltje met formulieren waarbij je je kunt inschrijven als je op zoek bent naar een baan. Zo worden we ook aangesproken door een mevrouw bij het Rainforest Cafe. Ik leg uit dat we niet uit de VS komen, maar dat maakt niet zo veel uit volgens haar. Ik droom ondertussen weg. In Amerika wonen… Dan wil ik wel hostess zijn bij het Rainforest Cafe, want serveren is niks voor mij. Daar ben ik niet goed in. Maar misschien eindig ik wel in het kikkerpak…

Kikker-rainforest-cafe

moonshine-Nashville

We maken een snel rondje door het winkelcentrum. We zien de eerste moonshine-winkel waar we gelijk ook al mogen proeven.. Maar daar is het nog wat te vroeg voor. Het is nog niet eens 12 uur. En met alleen een appel in mijn buik, lijkt me dat niet zo’n goed idee. En de geur van verse chocolaatjes en fudge komt je tegemoet zodra je de Rocky Mountain Chocolate Factory binnenstapt. In Amerika zien we ook veel winkels met hete/pittige saus. Hier mag je ook altijd proeven als je wilt. Ik bedank daarvoor. Ik wil mijn smaak graag nog houden nu ik in Amerika ben. Want het eten is hier veel te lekker.

★ Bekijk hier mijn eetdagboek uit Amerika- week 1!

Pepper-Palace-Amerika

Rocky-Mountain-Chocolate-Factory

Ik koop een Coach tas met 70% korting en daarna gaan we lunchen in het altijd mooie Rainforest Cafe waar het oerwoud is nagemaakt. Ik bestel de pokebowl met tonijn. Het is hier niet goedkoop, maar je krijgt wel veel en hij is superlekker! Af en toe dondert en bliksemt het in het restaurant. We zitten naast het aquarium en een vis met gele tandjes kijkt me boos aan omdat ik zijn broertje tonijn opeet.

Poke-Bowl-Rainforest-Cafe

Rainforest-Cafe-Nashville-Interior

★ Lees hier meer over het Rainforest Cafe (meerdere locaties in Amerika)

Na het lekkere eten rijden we naar het hotel. We slapen een nachtje in het Quality Inn Nashville Downtown. Een van de goedkopere opties die redelijk in het centrum van Nashville liggen. Dit hotel biedt een gratis shuttle naar het centrum. Eventueel zou je ook naar het centrum kunnen lopen. De kamer is oké, maar heeft niet echt uitzicht. Alleen een hoog raampje met zicht op de weg. Maar het is maar voor één nachtje en we zijn hier voor Nashville, dus dat geeft niets.

Hotel-Nashville

We reserveren een plek in het busje en even later zijn we onderweg naar het centrum van Nashville. Dit is maar een paar minuutjes rijden. We worden afgezet bij het water en het Hardrock Cafe. En ons eerste bezoek aan het centrum van deze stad kan beginnen.

Blog-Amerika-Nashville

★ Bekijk hier Nashville in foto’s!

Nashville is totaal anders dan de rest van de steden die ik in Amerika heb bezocht. Het is best even wennen na de rust van de natuur en het stille Washington. Hier is constant muziek te horen. Als je voorbij de cafeetjes loopt zie je verschillende livebandjes optreden. En uit bijna elke bar schalt andere muziek. We lopen door Music Row en Broadway. De straten staan ook vol met cowboyschoenen-winkels en souvenirwinkels. Het is een gezellige boel.

Streets-of-Nashville

Het contrast tussen de moderne glazen hoogbouw en de oudere stenen gebouwtjes is leuk om te zien. Je vindt hier ook veel muurschilderingen. Maar het draait hier vooral om muziek.

Big-Machine-Nashville

We ontsnappen de drukte en gaan een bar in. The Big Machine Store waar toevallig geen bandje is. Hier is wel een brouwerij en ze stoken hun eigen drank. Ik neem een watermeloen slush nadat we die eerst mochten proeven. Lekker!

Deze bar zit naast FGL House. Dit is het restaurant van de countryband Florida Georgia Line. Misschien ken je ze van onder andere ‘Cruise’. Hier wil ik later die avond graag eten, maar ze nemen helaas geen reserveringen aan. We lopen eerst nog een rondje door de straten en langs het Tennessee State Capitol.

FGL-Nashville-restaurant

Daarna gaan we het restaurant FGL House in. We moeten eventjes wachten, maar even later kunnen we doorlopen. Het is hier best groot. Vanavond treedt hier ook een band op. Het is een gezellig en mooi restaurant met een diverse menukaart. Ik kies voor het flatbread met bourbon bbq chicken.

Food-Nashville-restaurant-FGL

Inmiddels is het donker en ontdekken we dat de cowboys ook niet meer zijn wat ze geweest waren. Ze zitten achter een paard in een assepoester-achtige koets waarmee ze toeristen door de straten van Nashville vervoeren. De shuttlebus maakt een extra rondje en zo zien we nog wat meer van deze levendige stad.

horse-nashville

Benieuwd naar de route van deze reis? In maart/april maakte ik een roadtrip: Rondje New York-Texas en die route vind je hier.