Van New York naar Texas: Amerika reis dag 23: Geiten op het dak, Gatlinburg en andere verrassingen

Vandaag rijden we van Atlanta naar een van onze favoriete plekjes in Amerika: Gatlinburg bij de mooie Great Smoky Mountains! Ik ben echt van het plannen, maar vandaag komen we onverwacht iets heel moois tegen!

Als ik wakker word en de gordijnen open om nog even te genieten van het uitzicht op Atlanta vanuit de hotelkamer, worden de hoge torens omgeven door mist.Gelukkig staan de lampjes van het reuzenrad nog aan waardoor het er toch vrolijk uitziet.

Uitzicht-hotel-Atlanta

Vandaag staat een reisdag naar Gatlinburg, Tennessee op de planning. Maar voordat we uitchecken, maken we nog een rondje door het Centennial Olympic Park en verzamelen we een ontbijtje bij elkaar. Bij de foodcourt van het CNN Center is een Starbucks en daar halen we koffie en wat scones voor onderweg.

CNN-in-Atlanta

Via de tv op de hotelkamer kunnen we uitchecken en even later rijden we Atlanta uit. Het bezoek aan deze stad was heel kort, maar het was leuk om World of Coca-cola te bezoeken.

Het stedelijke gebied verandert al snel in een natuurlijk gebied en als we door een plaatsje rijden genaamd Tallulah Falls en ik een bordje zie met Hurricane Falls wordt mijn interesse gewekt. We besluiten hierheen te rijden en parkeren de auto even later bij een klein bezoekerscentrum. Het Tallulah Gorge Interpretive Center.

Tallulah-Gorge-State-Park

We praten wat met de ranger achter de balie die vertelt over de hike en even later wandelen we langs alle opgezette dieren van het Visitor Center het Tallulah Gorge State Park in. Al snel hebben we een prachtig uitzicht op de Gorge en een hangbrug. Het is hier zo mooi!

Tallulah-Gorge-Tallulah-Falls

We besluiten de wandeling te maken en worden lichtelijk afgeschrikt door de waarschuwingsborden over het aantal traptreden van 620 en nog meer als je verder naar de waterval wilt. Maar toch maken we Hurricane Falls Loop and Staircase wandeling. De trap is af en toe lastig, maar het is een mooie wandeling in prachtige natuur.

We komen bij de brug en even staan we daar helemaal alleen met het kolkende water onder ons. Wat een mooi is het hier!

Tallulah-Gorge-Tallulah-Falls #theta360 – Spherical Image – RICOH THETA

Deze hike kwam een beetje als verrassing en ik had niet echt het juiste schoeisel, maar het kon nog erger want we kwamen ook iemand op badslippers tegen.

Het is tijd om verder te gaan. We rijden door het heuvelachtige gebied en stoppen af en toe bij een antiekwinkeltje. We kunnen het niet laten. Veel van de antiekwinkels die we bezoeken, hebben vaak een Nederlands tintje. Zo staat in de ene winkel een set blikken met koffie en thee erop en heeft in de andere winkel de eigenaar voorouders die uit Nederland kwamen.

antiekwinkels-in-Amerika

Dan moet ik even twee keer kijken. Er lopen geiten op het dak van dat huis. Inderdaad. Deze winkel/kinderboerderij heet Goats on the Roof! Ik hou van dit soort gekkig-geit. Hier moeten we even stoppen.

Goats-on-the-roof

We kijken in het winkeltje en bij de geiten op het dak, waarvan er sommige naar beneden komen. Binnen kun je voer kopen en in een bakje doen en naar boven takelen, zodat de geiten kunnen eten.

rijden-in-Great-Smoky-Mountains

En dan naderen we eindelijk de Great Smoky Mountains via een stukje Blue Ridge Parkway. Op de grens van North Carolina en Tennessee stoppen we even om de natuur te bewonderen en de Great Smoky Mountains doen hun naam eer aan, want de bomen en heuvels zijn gehuld in de mist.

Great-Smoky-Mountains

We maken een paar tussenstops om te genieten van de mooie uitzichten waar de Great Smoky Mountains bekend om staat.

Great-Smoky-mountains-view-

Rond 18.00 uur komen we aan in Gatlinburg en checken we in in ons appartementje van Summit Manor voor 2 nachten. Het is een leuk appartement met zelfs een bubbelbad in de slaapkamer. Een keuken met grote koelkast en een wasmachine en wasdroger. Dat is handig. We hebben ook een leuk balkon waar we even een drankje drinken.

Gatlinburg-appartment-view

’s Avonds hebben we een reservering bij een restaurant waar we al vaker zijn geweest en een favoriet van ons is geworden: Cherokee Grill. Dit restaurant is ingericht met herkenbare cabinstijl, stijlvol en er worden heerlijke gerechten geserveerd. Vooral de steaks zijn aanraders

Cherokee-Grill-restaurant-Gatlinburg.
Lees verder: 10 x doen in Gatlinburg

Na het eten lopen we nog een klein rondje door Gatlinburg. Het is al vrij laat, dus de meeste winkels zijn al dicht en dus keren we terug naar ons appartementje. Morgen gaan de we de Great Smoky Mountains in!

Gatlinburg-by-night

Dit artikel bevat een affiliate link. Als je via de link iets bestelt, krijg ik hier een kleine vergoeding voor. Dit kost jou niks extra’s en je maakt mij er blij mee. Ik deel alleen links van websites waar ik zelf ook graag gebruik van maak.

Lees verder: Dag 24: In de Great Smoky Mountains

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.