Van New York naar Texas: Amerika reis dag 22: Atlanta & Coca-Cola!

Soms heb je van die dagen waarop je vele uren in de auto zult doorbrengen. Vandaag is zo’n dag. Van New Orleans rijden we naar Atlanta. Reistijd: zes uur en 30 minuten. Kilometers: 760. Aantal fastfoodketens waar we vandaag stoppen: te veel. Dit allemaal omdat het kan en omdat onze route zo is. Maar de beloning is een hotel op loopafstand van World of Coca-Cola waar we onder anderen 100+ verschillende frisdranksmaken kunnen proeven!

We vertrekken al vroeg. Het is grauw en grijs als we New Orleans verlaten. Maar dat was deze stad zeker niet. En nu gaan we op naar een nieuwe stad: Atlanta. We zullen niet echt tijd hebben om deze stad te verkennen, maar hopen toch een glimp te kunnen opvangen.

welcome-to

Het weer is druilerig en we passeren de bekende staatsborden. Mississippi, Alabama en Georgia. Onderweg maken we af en toe tussenstops. Een ontbijtje halen we bij de Mc Donalds. Hier verkopen ze een biscuit met een chickentender ertussen. Echt lekker en jammer dat ze in Nederland niet te koop zijn.

Ontbijt-bij-Mcdonalds-in-Amerika

Onderweg komen we typisch Amerikaanse dingen tegen. Enorme campers met auto’s met fietsen op sleeptouw. Grote Amerikaanse vlaggen langs de snelweg.

Amerikanen-op-vakantie

Reclameborden die ons willen overhalen om ergens te eten of te slapen. En amerikanen die trots zijn op hun vlag.

Amerikaanse-vlag-auto

Borden-in-Amerika

Voor de lunch stoppen we bij een tankstation waar meerdere eetgelegenheden te vinden. Dat is handig, want ik heb geen zin in Subway, maar vriendje wel. Dus loop ik naar de Wendy’s voor een kleine wrap en een lekkere limonade en even later zijn we weer op weg.

Wendy's-in-Amerika

We komen nog een bijzondere bestuurder tegen, dus deze lange reisdag is eigenlijk nooit saai, want onderweg is er genoeg te zien.

dog-in-car

Eindelijk rijden we Atlanta in. In de verte zien we het reuzenrad en hoogbouw. En het hotel is goed te vinden. We rijden de garage in en laden de koffers uit. We verblijven één nacht in het Omni Atlanta Hotel at CNN. Naast het CNN Center. Dit is een mooi hotel, met grote gangen, zalen en glimmende liften.

Omni-hotel-Atlanta

De kamer is ruim en fijn. En we hebben een mooi uitzicht op het Centennial Olympic Park, wat is aangelegd in 1996 voor de Olympische spelen en het hotel ligt heel dicht bij World of Coca-Cola, dus we gaan snel op pad, zodat we daar vandaag nog een paar uur kunnen doorbrengen.

Uitzicht-omni-hotel-atlanta

Ik heb best wel even over dit hotel getwijfeld. Dit omdat het best een duur hotel was, maar de locatie kon eigenlijk niet beter voor wat we van plan waren in Atlanta, namelijk World of Coca-Cola bezoeken. Uiteindelijk ben ik echt blij dat ik het gedaan heb, want het hotel dat ik eerst wilde boeken had betekend dat we eerst nog een half uur moesten rijden om bij World of Coca-Cola te komen en we kwamen al best laat aan.

Amerika-blog-world-of-coca-cola-in-Atlanta

Binnen een paar minuten staan we voor het belevenismuseum World of Coca Cola. Naast het bewonderen van allerlei reclame van het begin van Coca-Cola tot aan nu en de geschiedenis, kunnen we ontzettend veel verschillende frisdranken proeven die het bedrijf achter Coca-Cola wereldwijd in de winkels heeft staan. Het is erg leuk allemaal!

Tip: lees hier meer over mijn bezoek aan World of Coca-Cola in Atlanta!

World-of-Coca-cola-drankjes-proeven

Met de buiken vol van frisdrank lopen we via het park weer richting het hotel. Naast het hotel zit het CNN Center waar je rondleiding kunt boeken. Het ziet er imposant uit en er is ook een grote foodcourt.

CNN-Atlanta

Van zo’n lange reisdag word je best moe, dus we rusten even uit op de kamer die er zo uitziet. Geen verkeerd uitzicht, toch?

Omni Atlanta Hotel at CNN view #theta360 – Spherical Image – RICOH THETA

Nog een beetje moe van de reis en van alle indrukken bij World of Coca-Cola, willen we iets in de buurt gaan eten. Ik zat eerst te denken aan Waffle House, maar op de hotelkamer ligt een boek vol met restaurant in de buurt, inclusief menu’s. Dat is handig. Op ongeveer 3 minuten lopen bevindt zich STATS sportbar en daar besluiten we heen te gaan.

stats-sportbar-Atlanta

Het is er niet zo druk, hier zal men dus wel vroeg eten en er zitten een paar mensen aan de bar naar sport te kijken. We delen een voorgerecht en de wraps met groentes. Het eten is niet heel geweldig en dat heb je soms ook weleens tijdens de reis. Maar gelukkig hebben we al ontzettend veel lekkere dingen gegeten en leuke restaurants ontdekt. Lees er meer over in mijn eetdagboeken!

Lees verder: 23: Geiten op het dak, Gatlinburg en andere verrassingen

★ Benieuwd naar de route van deze reis? Die vind je hier.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.