Van New York naar Texas: Amerika reis dag 1: Naar New York!

Een nieuwe reis, een nieuwe reeks reisverslagen: Van New York naar Texas, een geweldige road trip door Amerika! De reis begint eigenlijk al als we in de buurt van Schiphol in een heel fijn hotel overnachten en daarna gaan we eindelijk naar mijn favoriete stad: New York!

Nadat alles is geregeld voor vertrek en we konijn Fluffy naar mijn ouders hebben gebracht, rijden we naar het Van der Valk Hotel Schiphol. Hier heb ik een arrangement geboekt waarbij de auto ook 31 dagen geparkeerd kan staan. Dat lijkt me heel erg handig. Zo hoeven we de volgende dag niet heel vroeg in een drukke trein en zijn we niet afhankelijk van mensen die ons brengen en halen. Het hotel biedt een shuttlebusje naar Schiphol dat je kunt reserveren bij aankomst. Dit doen we als we inchecken.

Amerika-reis-hotel-van-der-Valk-Schiphol

En de kamer is ontzettend ruim en mooi. Heel leuk ingericht in deze chique stijl. En de vloerbedekking lijkt op houten planken. Het bed ligt heerlijk. Dit is een goed begin van de reis. We zijn dichtbij Schiphol, we zijn al online ingecheckt bij KLM, de auto staat goed, de shuttlebus is geboekt en de vakantie kan beginnen!

Van-der-Valk-Schiphol-hotel

De volgende ochtend is het koud en regent het. Geen beter moment om Nederland te verlaten. We staan bij het hotel met alle koffers en even later komt een grote shuttlebus die ons in minder dan 15 minuten naar Schiphol brengt. We brengen onze koffers weg en dit keer wordt dat persoonlijk gedaan. De afgelopen reizen konden we de koffers handmatig labellen, in een vak stoppen en via een computerscherm afhandelen. Maar nu is er weer persoonlijk contact, ik vind dat eigenlijk wel fijner en het gaat net zo snel.

wachten-op-Schiphol

We krijgen onze boarding passes en gaan richting de douane. Dit gaat heel anders dan in 2017. We hoeven geen schoenen uit te doen, de elektronica hoeft niet uit de koffer en het gaat ook heel erg snel. Dus binnen no time staan we achter de douane. Ik haal wat te drinken bij Starbucks, we bekijken nog wat winkels op Schiphol en gaan dan naar de gate.

Om 13.00 staat de vlucht naar New York gepland, maar het vliegtuig heeft een beetje vertraging vanwege het weer. Gelukkig gaat het sneller dan verwacht. En als we opstijgen valt het mee met de storm. Je ziet weleens horrorbeelden op het journaal en die spelen ook in mijn hoofd af, maar we zitten al snel stabiel in de lucht.

eten-in-het-vliegtuig

Ik probeer wat films te kijken en na ongeveer een uur krijgen we een warme maaltijd. Vegetarische pasta, een broodje, salade en een muffin. Het valt me op dat we niet meer zo veel drinken als normaal krijgen, maar je kunt altijd even wat water halen bij de stewardessen. Op een bepaald moment moeten de riemen om, maar de turbulentie valt achteraf mee. En even later landen we!

We kunnen snel het vliegtuig uit en ook bij de douane in Amerika gaat het heel snel. Ook heel anders dan de vorige keer. Ik vond het in het vliegtuig al vreemd dat we geen formulier hoefden in te vullen met vragen zoals of je je eigen koffer hebt ingepakt etc. Maar dit hoefde dus blijkbaar niet. Er worden weinig vragen gesteld en in recordtempo staan we te wachten op de koffers aan de andere kant van de oceaan! Alles is er en even later staan we in de rij voor de taxi en dan dringt het echt goed door: We zijn in New York! De reis naar Texas en nog heel veel meer moois kan beginnen!

met-de-taxi-naar-New-York

Het is ongeveer een uurtje met de taxi terwijl de zon langzaam ondergaat. Daar is de skyline al! Zo leuk om hier weer te zijn! En even later rijden we door de bekende straten van de Big Apple!

Als we aankomen bij het hotel is het donker. Twee grote plastic paarden bij de ingang heten ons welkom. We slapen twee nachtjes in het hotel Lord and Morris. Een kleine kamer, maar leuk en handig ingericht. En een mooi uitzicht op de hoogbouw en de drukte in New York.

Uitzicht-hotel-New-York

Voordat we iets doen, halen we eerst drinken bij de 7-Eleven tegenover het hotel, waaronder cola sinaasappel vanilla. Heb jij hem al geproefd? Als het goed is, is die smaak ook in Nederland verkrijgbaar.

orange-vanilla-cola

We zijn van plan bij Five Napkin Burger te eten. Dit was vorige keer zo lekker, dat het ons een perfect begin van de vakantie leek. Zo gezegd, zo gedaan. Ik neem een salade met tonijn en een cocktail om te vieren dat we in Amerika zijn!

Eten-in-New-York-Five-Napkin-Burger

Lees hier meer over restaurant 5 Napkin Burger. Echt een aanrader!

We lopen nog een rondje over Times Square. De drukte, de lichtjes, typisch New York, maar ook weer niet. De reclames en verklede figuren. De hoge gebouwen en de Amerikaanse winkels die lang open zijn.Het voelt goed om hier weer te zijn!

Times-Square-New-York-Amerika-Blog

★ Lees verder: Dag 2 De mooiste bibliotheek in New York

Bekijk hier de route van deze geweldige reis plus linkjes naar de andere dagverslagen.

2 thoughts on “Van New York naar Texas: Amerika reis dag 1: Naar New York!

1. Sytse

Super stukje. Ik ken five napkins niet en zal het zeker gaan proberen. Leuk geschreven en ik ga het zeker volgen. Veel plezier daar

• Dankjewel voor dit compliment! Ben benieuwd wat je van de hamburgers van Five Napkin vindt! 🙂

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.