The Mountain States: Salt Lake City en terug naar Nederland

Ken je dat gevoel, dat je ergens helemaal niet weg wilt? Nou, dat gevoel keer 1000! De laatste dag van de Amerika reis is aangebroken!

We vertrekken uit Las Vegas, onderweg naar Salt Lake City, waar we de volgende dag weer naar Nederland vliegen. Eerst nog een road trip van 6 uur rijden voor de boeg. Gelukkig is de natuur weer prachtig en is het allesbehalve saai!

★ Bekijk mijn Amerika route hier ★★★

rondreis-salt-lake-city-amerika-reis

Volgens mij zijn dit net zulke boompjes als in Yoshua Tree park, toch? Het zijn trouwens geen bomen, maar planten, lees ik net. Bijzonder!

boompje-en-bergen-in-amerika

We verliezen een uur als we van Las Vegas naar Arizona en Utah rijden omdat hier een andere tijdzone is. We maken nog een tussenstop bij Applebees. En voor het laatst deze vakantie eet ik mijn favoriete gerecht: Chicken wontons.

applebees-eten-in-amerika

We doen snel even de laatste boodschappen bij de Wal-Mart. Ik weet dat er niet meer zo veel mee kan, want mijn koffer is al aardig zwaar. Jammer, want ik wil nog van alles meenemen zoals snoep, sauzen, bakproducten….

amerika-rondreis-website

Het is al donker als we weer aankomen bij het Little America hotel in Salt Lake City. Hetzelfde hotel als tijdens het begin van de reis want dat beviel goed. En het is een soort motelkamer, dus we kunnen de auto voor de deur parkeren. Dat is handig als je eerst de auto leeg moet halen omdat je alles wat je hebt gekocht, in je koffer moet krijgen. Met veel moeite krijgen we alles ingepakt. Oude kleding en spullen die niet mee kunnen laten we achter op de kamer.

Niet heel spannend, maar we gaan de laatste avond naar hetzelfde restaurant als aan het begin van de Amerika rondreis. P. F. Chang’s.

p-f-changs-in-salt-lake-city

De volgende dag is het zover en moeten we weer afscheid nemen van de VS. Maar voordat we naar het vliegveld rijden (op slechts 10 minuutjes van het centrum van Salt Lake City) gaan we nog een stukje van de stad bekijken.

salt-lake-city-in-amerikaWe parkeren bij Macy’s in het City Creek Center winkelcentrum en van daaruit lopen we naar Temple Square om de kerk en gebouwen te bekijken.

temple-square-in-salt-lake-city

Het is er best mooi en eigenlijk zonde om over te slaan tijdens een bezoek aan Salt Lake City.

straat-in-salt-lake-city

Helaas hebben we niet veel tijd, aangezien we naar het vliegveld moeten. We halen nog een ontbijt bij Starbucks, leveren de huurauto in en dan kunnen we onze tassen inleveren… En die zijn te zwaar. Gelukkig staat er een hele aardige man achter de balie en mogen we de koffers afgeven.

met-klm-rechtstreeks-vliegen-naar-amerika

Nadat we de douane achter de rug hebben, begint het wachten. En zoals altijd ben ik zenuwachtig voor de vlucht. Tijdens het wachten is het een chaos, mensen worden van plek gewisseld en zijn niet blij. Gelukkig is het vliegtuig op tijd en zitten we naast elkaar. Slapen gaat maar moeizaam helaas. Toch ben ik niet heel moe als ik weer terug op Nederlandse bodem ben, maar het wordt wel weer wennen!

terug-in-nederland-na-de-vakantie

Wat was het een geweldige Amerika reis! Vanuit Salt Lake City zijn we door 8 staten gereisd. Ik heb zoveel moois gezien en enorm genoten van nieuwe dingen die ik heb beleefd. Dit zal ik vormgeven in nog veel meer blogs en artikelen en binnenkort verschijnt een uitgebreid overzicht van de route die we hebben gemaakt, dus houd Stripes & Stars vooral in de gaten!