Eetdagboek week 2: Eten en drinken in Amerika

Wat kun je zoal eten tijdens een reis in Amerika? Ik vertel je wat ik allemaal op heb tijdens mijn Amerika rondreis. De route van mijn Amerika reis vind je trouwens hier. Benieuwd wat ik de eerste week allemaal heb gegeten? Dat lees je in week 1 van mijn eetdagboek uit Amerika. Hier gaan we verder met week 2 van eten en drinken in Amerika.

Dag 8
In Yellowstone haalden we een veel te duur broodje bij een van de winkeltjes van de hotels. Er zat in ieder geval wel genoeg vlees op: roastbeef & cheddar.

eten-in-yellowstone-national-park

In Cody aten we in het historische Irma Hotel. Vriendje koos voor het buffet, ik voor een fajita salade en die was heel erg lekker. En die grote kom, dat was de dressing…

eten-in-cody-irma-hotel

Als toetje een bescheiden stukje cheesecake!

eten-bij-het-irma-hotel-in-cody

Het was trouwens leuk om te eten in dit restaurant. De eetzaal is in saloonstijl en er is ook een mooie bar. Vergeet niet naar het plafond te kijken, want dat is ook bijzonder.

Hotel Irma in Cody #theta360 – Spherical Image – RICOH THETA

Dag 9
We ontbeten bij het Irma Hotel, weer in het mooie restaurant en ook het ontbijt is echt een aanrader. Er was een buffet met veel keuze. Je kon kiezen uit zoete dingen zoals pancakes, french toast, breadpudding met whisky saus en fruit…

ontbijt-in-cody-irma-hotel

Maar er waren ook hartige dingen zoals worst, bacon, ham en aardappel. Lekker met een kopje groene thee, want dat is gelukkig steeds vaker verkrijgbaar in Amerika. Je moet er wel altijd ‘hot’ bij zeggen als je thee bestelt, want anders krijg je icetea.

irma-hotel-ontbijt-in-cody

Van zo’n ontbijt zat ik de hele dag wel vol en ’s avonds aten pas weer, toen we in Sheridan waren. Wie bezochten het restaurant Sanford’s Grub & Pub. Heel leuk ingericht met enorm veel spullen. Je kijkt er je ogen uit.

sanfords-grub-and-pub-sheridan-restaurant

De salades bevielen me wel in de USA, dus ik koos er weer eentje uit: The Coolest Salad Ever. Stiekem is dat een cheeseburger salad. Een soort kapsalon, maar dan met hamburger!

coolest-salad-ever

Dag 10
In het hotel in Sheridan, Mill Inn, kon ik mijn eigen donuts en wafels maken. De donuts waren niet echt lekker, misschien niet lang genoeg gebakken, maar de wafels waren oké. Er was ook een soort aardbeien gelei en dat was heel lekker op een wafel. Ook aten we weer bagels en geroosterd brood. Een prima ontbijtje.

ontbijt-in-amerika

Tussen de middag aten we bij de Devils Tower Trading Post een hotdog, terwijl we schuilden voor het onweer. Inclusief aardappel salade en cola met een vreemd smaakje.

hotdog-devils-tower

Eind van de middag at ik nog een paar red velvet cakejes die ik de vorige dag bij de Walmart had gekocht, maar volgens mij had ik dat beter niet kunnen doen… De hele avond en nacht was ik ziek. Net zoals vorige vakantie. Mijn lichaam kan minder goed tegen het Amerikaanse eten dan ik dacht… Geen avondeten dus. Net nu ik een voucher had voor een gratis buffet in het Golden Corral restaurant. Jammer.

Dag 11
Nog geen zin in eten kocht ik maar bananen, een los broodje en een bakje groente/fruit bij de Walmart. In dat bakje zaten appelpartjes, wortels, nootjes en kaas. Het lijkt een beetje hierop maar dan veel kleiner.

groente-in-amerika

’s Avonds was ik niet meer misselijk en wilde ik heel graag naar TGIF gaan, een van mijn favoriete restaurantketens. Ik nam wat gyoza’s, friet, broccoli en ginger ale. Toen de potato skins arriveerden, dacht ik: doe toch maar niet op mijn zwakke maag.

TGIF diner

Dag 12
Niet echt een gezond ontbijt, maar ik voelde me weer beter en op vakantie mag dat dan. Echte Amerikaanse apple pie!

amerikaanse-appeltaart

Opeens had ik ’s middags zin in een turtle ijsje, met pecans en caramel.

ijsje-eten

Maar ’s avonds deed ik weer gezond met een kleine steak, gegrilde groentes en broccoli bij Applebees.

gezond-eten-in-amerika

En ik ontdekte mijn favo gerecht tijdens de vakantie: De grilled chicken wonton taco’s! Wat waren die lekker!

grilled-chicken-wontons-applebees

Dag 13
Tijdens deze lange reisdag at ik een Caesar wrap in de auto. Vers uit een tankstation. Niet heel erg lekker.

eten-in-amerika

Gelukkig smaakte de vanilla latte beter.

koffie-in-amerika

Als snack kon ik deze niet laten liggen. TGIF is immers een van mijn favorieten. Dan moest ik deze natuurlijk ook proberen.

chips-eten-in-amerika

’s Avonds gingen we op zoek naar voedsel in Estes park en dat resulteerde in een fastfood feestje: Een Subway broodje, een taco van Taco Bell, chicken tenders van de KFC (die twee zaten bij elkaar in het gebouw) en wat frietjes van de McDonalds. Picknicken op bed. Dat moet minstens 2x per vakantie.

fastfood-in-amerika

Dag 14
In Estes park ontbeten we in het ontbijtrestaurant The Egg and I. Deze restaurantketen is een aanrader als je in de buurt bent. Ik nam avocado toast, gekookte eieren en wat fruit. Met een sapje met sinaasappel, wortel, gember, appel, limoen en aardbei.

ontbijt-in-estes-park-the-egg-and-i

Na een dag in de Rocky Mountains aten we ’s avonds in Estes Park in Wapiti Colorado Pub. Ik dronk daar een Cherry Glider Cider, made in Colorado:

wapiti-colorado-pub

Als voorafje namen we chicken wings en hier krijg je meestal selderij en wortels bij. Lekker met ranch saus! Verder at ik een broodje pork belly, met chips…

eten-in-estes-park-rocky-mountains

Ze serveren hier trouwens ook Rocky Mountain Oysters… Maar of je dat zou willen eten… Ik denk het niet…

Lees verder >> Eetdagboek week 3

4 thoughts on “Eetdagboek week 2: Eten en drinken in Amerika

1. Ha leuk, je tweede food diary! Zo leuk om naar al die foto’s van eten te kijken. Zelfs al ziet het er in het echt meestal nog veel beter uit, zijn de foto’s helemaal niet verkeerd.

• Thanks! Over sommige foto’s twijfelde ik een beetje om eerlijk te zijn 😉 maar ik wilde toch een goed overzicht geven. Ik moet nog even oefenen met foodphotography 😉

2. Lekkerrrrr! 😀 Ik eet altijd heeeel veel salades in Amerika, vind ze echt heerlijk daar. Die groenteschalen van de Wallmart hebben wij ook regelmatig opgehaald, om vervolgens af te sluiten met popcorn haha!

• O ja die popcorn! Die heb ik onthouden. White cheddar toch? Inderdaad heel lekker ?