Eetdagboek Amerika week 1: Een week lang hamburgers?

Hamburgers, hamburgers en nog eens hamburgers. Want dat is wat je eet in Amerika… Toch? Tijdens mijn Amerika reis heb ik een eetdagboek bijgehouden van alles wat ik heb gegeten en wat ik de leukste restaurants vond tijdens mijn reis. En dat lees je hier.

Zit je er weer klaar voor? Na het enorme succes van mijn eetdagboek tijdens mijn Amerika rondreis in de Mountain States, is het nu tijd voor een nieuw eetdagboek van mijn rondreis “Rondje New York”.

Dag 1
De reis begint natuurlijk al op Schiphol, als je moet wachten op het vliegtuig wat je naar de VS zal brengen. Ik ben altijd zenuwachtig voor het vliegen, dus ik kan niet zoveel op. Standaard gaan we wel altijd langs Starbucks, the Pavilion. Ik kies hier voor een chai tea en een zoet broodje om toch iets in mijn buik te hebben.

eten-KLM

Nadat we in het vliegtuig zitten, krijgen we al snel de warme maaltijd. Kip in oestersaus, boontjes, rijst, koolsalade, een broodje, profiteroles en een doosje met crackers, boter en kaas. Een paar uur laten kunnen we kiezen uit een cinnamon roll of een quiche. Ik kies de quiche en die is best heel lekker.

De eerste dag is mijn maag altijd van slag, het ene moment heb ik geen honger, en het volgende moment weer wel. We gaan eerst een drankje drinken bij cocktailbar Skylark om te vieren dat we in New York zijn!

cocktails-skylark-new-york-view

The Skylark is een leuke bar, met een klein terras buiten. Langs de wolkenkrabbers zie je Times Square! Je kunt er ook een hapje eten. Hiervoor is het aan te raden een reservering te maken.

Het plan is om naar Shake Shack te gaan, maar het internet werkt niet mee om te navigeren. Op dat moment staan we voor een Five Napkin Burger restaurant. Aangezien deze keten op mijn lijstje stond om te bezoeken, gaan we hier naar binnen. En dat was geen slechte keuze.

Five-napkin-burger-New-York

Wat een lekkere burgers serveren ze hier! Ik neem de tonijnburger met wasabi mayonaise en een uienring. Vriendje heeft een truffelburger en die komt in de top 5 van beste burgers, en dat wil wat zeggen. Wat gezonde broccoli erbij en de eerste maaltijd in de USA is een groot succes.

Dag 2
Bij het hotel zit een ontbijt inbegrepen, maar degene die vaker naar Amerika gaan, weten dat zo’n standaard ontbijt meestal niet heel veel voorstelt. Het bestaat uit bagels, roomkaas, ontbijtgranen en voorverpakte muffins.

Al snel krijgen we weer honger en ’s middags eten we bij Serendipity 3. Dit is een leuk restaurantje met een bijzondere inrichting en het is vooral bekend van de enorme frozen hot chocolate.

eten-Serendipity-New-York

Vandaag doen we niet zo gek en ik neem alleen een broodje met kalkoen, kaas, tomaat en avocado. Met een lekkere saus en heel bruin pompernikkel brood.

’s Middags maken we een tussenstop bij Magnolia Bakery. Op de kaart staat de beroemde bananenpudding. Die wilde ik wel proberen. De normale versie was uitverkocht, dus nam ik de salted caramel bananenpudding. Het kleinste bakje en een red velvet muffin.

Magnolia-Bakery-New-York

Die Banana Pudding was zo lekker! Eigenlijk was dit bakje te klein. (En dat gebeurt niet vaak in Amerika.)

Die avond eten we bij restaurant Buddakan. Een hotspot met zogezegd geweldig eten. We gaan het meemaken. De taxi brengt ons naar meatpacking district. De deur verraadt bijna niet dat hierachter zo’n hip restaurant schuilgaat.

Buddakan-restaurant-in-New-York

We melden ons bij de rij hostessen en moeten even wachten op een tafel. Leuk dat reserveren hier, ik sta nog een half uur op hoge hakken te wachten in een heel druk kippenhok. Fijn als je al een hele dag door New York geslenterd hebt… It better be worth it!

Uiteindelijk krijgen we een tafeltje. We bestellen een cocktail en sparkling water. Op de menukaart staan allerlei Aziatische gerechtjes en het is het shared dining concept. Dus je bestelt een aantal gerechtjes die je samen deelt.

Food-Buddakan-New-York-Restaurant

De bediening is heel vriendelijk, want die had natuurlijk ook wel door dat we lang moesten wachten op een tafel en daar niet blij mee waren. Als eerste krijgen we de pork buns en de edamame dumplings. En laatstgenoemde vond ik echt een smaaksensatie. Zo’n smaak die je heel lang bijblijft en waarvoor je zelfs misschien wel teruggaat naar een restaurant. Ja, dit was wel bijzonder.

Buddakan-New-York-restaurant

Als hoofdgerecht krijgen we black pepper beef en de charred filet of beef beiden mooi gepresenteerd. De vegetable rice is met curry en ananas. Eten in Buddakan is zeker een hele ervaring en een aanrader als je het niet erg vindt om wat extra te betalen.

Big-apple-food

Dag 3
Van het hotelontbijt neem ik wat fruit mee. Altijd fijn om wat gezonds bij je te hebben.
Ons ontbijt halen we bij Starbucks en Subway. Dit eten we op op Times Square. De perfecte plek om mensen te kijken en de drukte in New York langs je heen te zien gaan.

Times-Square-eten-in-New-York

Na het ontbijt gaan we richting Coney Island. Omdat het zo warm is, nemen we een ijsdrankje van Rita’s. Mango. Lekker en verfrissend.

Coney-Island-eten-in-New-York

Na een fikse wandeling over de Brooklyn Bridge, heb ik wel weer trek gekregen. Er staat een foodtruck met frozen yoghurt. Dat wil ik wel, met frambozen. Helaas blijkt de frozen yoghurt gewoon softijs te zijn…

food-diary-New-York

’s Avonds eten we bij de Sugar Factory. Ja! Met die enorme cocktails!
In de volgende video zie je hoe zo’n goblet eruitziet. Dit is een 360-graden en als het goed is kun je met je vinger of muis swipen en om je heen kijken.

Ik neem een broodje met kip, maar dat blijkt een beetje te pittig. Gelukkig kan ik het blussen met de enorme rokende goblet met Red Bull, wodka en gummiberen. Er zit veel friet bij en als bijgerecht nemen we gegrilde asperges. Lekker!

Eten-Sugar-Factory-New-York

Als toetje neem ik een canolli mee van Carlos Bakery in de buurt van Times Square. Tijdens mijn vorige Amerika reis had ik deze voor het eerst gekocht in Las Vegas en ik keek er echt naar uit om het weer te kopen.

Carlo's-bakery-canolli-New-York

Dag 4
We halen ontbijt bij Subway. Tussen de middag eten we een lichte snack in de vorm van Sushi van Whole Foods Market in het Washington Market Park. Picknicken dus!

sushi-whole-foods-market-new-york

Die avond gaan we naar een heel bijzondere bar. Bar SixtyFive in Rockefeller Center. In 1 woord: Wauw! Wat een uitzicht. De menukaart is divers en we nemen wat kleine hapjes met bier en een cocktail. Sliders (kleine hamburgertjes) plus friet en humus met boerenkool, groentes en pita.

Bar-65-New-York-food

Bar SixtyFive is mijn tip voor New York. Geniet met een drankje van het geweldige uitzicht!

Rooftop-bar-65-New-York-drinks-with-a-view

Na een avondje wandelen in de stad gaan we nog langs de vestiging van Sugar Factory in het Row hotel. Het is hier best klein en niet heel gezellig. Je kunt er snoep kopen, zoet broodjes en goblets. Hier schenken ze geen alcohol, maar ze hebben wel de enorme cocktails met rook. Een watermelon raspberry mojito, met lekkere watermeloen-snoepjes.

Sugar-Factory-New-York-goblet
Om de dag af te sluiten, nemen we nog hamburgers mee naar de hotelkamer. We kunnen New York natuurlijk niet verlaten zonder een bezoek te hebben gebracht aan Shake Shack! Een van de lekkerste hamburgers die er zijn.

Shake-Shack-best-hamburgers

Dag 5
De dag van vertrek uit New York. Ik haal een klein ontbijtje uit de lobby en neem dit mee naar de hotelkamer. De yoghurt is niet echt lekker, maar het fruit is handig voor onderweg naar Philadelphia.
Breakfast-hotel-Central-Fifth-avenue-New-York

Bij Penn Station, als we wachten op de trein naar Philadelphia, haal ik een cappucino bij Dunkin Donuts. Pas op als je een koffie met een smaakje neemt van deze keten, want dat is echt veel te zoet en niet echt lekker.

In Philladelphia gaan we op zoek naar een Philly steak. Het wordt een broodje en een wrap in de bar Moriarty. Met kruidige patat en een ananassapje.

Philly-Steak-and-Cheese

’s Avonds hebben we niet veel zin in eten en halen we we wat lichte snacks bij Whole Foods Market. Sushi, fruit, een koekje en heel bijzondere ijsjes. Een soort bolletjes met een zacht laagje en daarin ijs met verschillende smaken. Best lekker.

Whole-Foods-Market-avondeten

Dag 6
Bij het hotel in Philadelphia zit een uitgebreider ontbijt dan in New York. Lekker: bagel met zoute boter, wat fruit, zoete koeken en jus d’orange.

Ontbijt-hotel-Philadelphia

Als snack onderweg naar Atlantic City: de emmer fruit die we gisteren hebben gekocht.

fruit-in-Amerika

’s Avonds gaan we eindelijk weer naar een van onze favoriet Amerikaanse restaurantketens: P.F. Chang’s. Als voorgerecht nemen we de potstickers, sweet & sour soup en de slawraps met kip. Als hoofdgerecht de mongolian beef en sesame chicken. Omdat ik me heb aangemeld en jarig ben in de maand, krijg ik een voorgerecht gratis. Mooi meegenomen.

PF-Changs-atlantic-city

Als we terug zijn in het Caesars Palace hotel, heb ik nog zin in een groene thee. In het hotel is een winkel die 24 uur per dag open is. Daar haal ik mijn thee en zie ook nog cannoli’s liggen. Het toetje van vanavond.

eetdagboek-Amerika-Atlantic-City

Dag 7
Als ontbijt/lunch eet ik bij Starbucks een wrap met kip, komkommerschijfjes en een soort satésaus. Daar drink ik een lekkere Caramel Pecan Latte bij.

starbucks-wrap

’s Avonds besluiten we op de hotelkamer te eten. We halen wat eten af bij PF Changs. Ik houd het bij wat edamame boontjes, rijst en asperges.

afhaalmaaltijd-Amerika

★ P.F. Chang’s

Supermarkt
Whole Foods Market

Wat is jouw favoriete restaurant in New York?

★ Lees verder: Eetdagboek Amerika week 2

2 thoughts on “Eetdagboek Amerika week 1: Een week lang hamburgers?

1. Eten in Amerika is toch apart, vind ik. Toen ik dit jaar een maand in Amerika zat heb ik dat wel gemerkt. In San Francisco kon je heerlijk eten (en als je even zoekt ook heel gezond 🙂 ) maar toen ik in een gehucht in Nevada zat was het echt zoeken naar gezond eten! Brood en ontbijtgranen zonder een lading zout en suiker, bijvoorbeeld. Bijna onmogelijk 🙂 En al houd ik meestal niet van Starbucks, die Chai Tea Latte is echt heerlijk!

2. Maria Bijkerk

Wij gaan met camper maart 2018 5 weken van Chicago naar Las Vegas.
    We zijn levens genieters en houden van apart en lekker eten.
    Lijkt ons geweldig om een big steak van de bbq te eten in Texas