Eetdagboek Amerika week 4: De beste en de slechtste service

Dit is week vier van een maand lang eten en drinken in Amerika. Na een goed begin met hamburgers in week 1, de lekkerste toetjes tijdens week 2 en restaurants met het mooiste uitzicht in week 3, is het nu tijd voor een reeks nieuwe gerechten en restaurants waar we de beste en de slechtste service kregen…

Dag 22
In New England ontbijten we onder het genot van de herfstkleuren onderweg met zoete broodjes en een koffie.

chocoladebroodje

Tussen de middag lunchen we bij een van onze favoriete restaurants: Applebees!  Boneless chicken wings en mijn favoriet voorgerecht: chicken wonton taco’s met een mountain dew drankje erbij.

’s Avonds doen we even makkelijk en gaan we langs de plaatselijke McDonalds. In Lincoln is het best een mooi restaurant! Het past goed bij de omgeving.

Dag 23
Vandaag nemen we weer verschillende broodjes mee bij de lokale bakkerij in Lincoln als ontbijt/lunch voor onderweg in de auto.

Broodjes-in-Amerika

In het buitenland vind ik het altijd leuk om bijzondere chips-smaken te proberen. In Amerika gaat er dan ook altijd wat chips mee uit de supermarkt. Handig om onderweg bij je te hebben. Ik was erg blij met deze Pringles met ranch-saus smaak.

Pringles-in-Amerika

’s avonds eten we in het dorpje waar we ook overnachten. We gaan naar Madison Brewery in Bennington. Het is gezellig druk als we binnenkomen en moeten even wachten op een tafeltje. Gelukkig duurt het niet heel lang en al snel krijgen we het voorgerecht. Ik koos voor de pita met hummus. Hummus zie je vaak op de kaart staan en is een prima voorgerecht. Lekker op brood of om de groentes in te dippen.

Madison-Brewery-Bennington

Dan moet het hoofdgerecht er nog in. Ik heb voor de taco’s met pulled pork gekozen.

Madison-Brewery-Bennington-eten

Dag 24
We wilden eigenlijk gaan ontbijten bij een echte American Diner. Maar hier was het heel druk en weinig plek, dus we besloten verder te zoeken. Zo kwamen we in een klein restaurantje terecht waar ik een quiche nam als lunch/ontbijt. Het was oké, niet heel bijzonder. Als bijgerecht wat fruit om het toch iets gezonder te maken.

quiche-and-fruit

Op deze dag bezoeken we een geweldig winkeltje. De Applebarn. Hier kun je allerlei lokale producten kopen en de tuin ligt vol met pompoenen. Ik koop appelcider zonder alcohol en dit blijkt gewoon appelsap te zijn. Wel lekker!

Apple-Barn-Bennington

Tijdens onze rit door en langs covered bridges snack ik nog wat popcorn. Met botersmaak. Heel lekker. Deze is verkrijgbaar bij Starbucks.

popcorn-met-boter-smaak

’s avonds gaan we weer in Bennington eten, maar dan aan de andere kant van het stadje. We gaan naar Kevin’s Sports Pub and Restaurant. Het restaurant lijkt op een grote huiskamer en zit bijna helemaal vol. Er is nog één tafeltje. Dus we hebben geluk. Als voorgerecht delen we potato skins. Dit ziet er niet heel lekker uit, maar dat is het wel .En natuurlijk zitten er twee bakjes met dezelfde saus bij.

potatoe-skins-voorgerecht

En dan komt de lekkerste steak van de vakantie op tafel. In eerste instantie ziet hij er een beetje zwart uit, maar dat is de marinade. Super mals en heel smakelijk. Deze gaat makkelijk op. Dit restaurant is echt een aanrader!

Best-steak-New-England-Kevins-Sports-Pub-and-restaurant

Op de hotelkamer eten we de ontdekking van deze vakantie: apple cider donuts. Hadden we nu maar meer meegenomen, want deze zijn echt lekker!

Dag 25
Die apple cider donuts van gisteren zijn ook prima als ontbijt.

apple-cider-donuts

Bij een foodcourt in een winkelcentrum eten we een broodje met kip en avocado en een smoothie met veel fruit. Gezond bezig!

eten-in-foodcourt-in-Amerika

Als we ’s avonds in Boston zijn, eten we bij P.F. Chang’s. Onze favoriet. Maar dat weten ze daar niet, want als de serveerster met sangria knoeit, krijgen we de hele maaltijd gratis! Lees hier het hele verhaal.

eten-bij-PF-Changs-Amerika

Dag 26
Tijdens onze dag in Boston eten we ontbijt/lunch bij de Cheesecake Factory. Ik kies voor de miso zalm in lunchformaat. Superlekker!

eten-Cheesecake-Factory-Boston

’s Middags, tijdens onze wandeling van de Freedom Trail, halen we koffie bij Starbucks om mee te nemen.

Starbucks-in-Amerika

Als het grootste deel van de wandeling erop zit, drinken we nog een cocktail en bier op een terras.

drankjes-drinken-in-Boston

’s Avonds heb ik gereserveerd voor restaurant Yvonne’s. (Een reservering is hier nodig) Dit restaurant is prachtig ingericht en een leuke plek voor een speciale gelegenheid. Je komt binnen in een kleine kamer, met spiegels aan de muur, maar zodra je naam op de lijst wordt gevonden, word je meegenomen naar een verborgen parel van een restaurant met een heel eigen stijl.

Yvonne's-in-Boston

Het restaurant is donker, maar stijlvol. Er hangen kroonluchters, er is een prachtige bar en aan de muren hanger schilderijen met bekende sterren in de hoofdrollen. Op de kaart staan kleine en bijzondere gerechtjes, bijvoorbeeld jamon iberico kroketjes, tater cubes met Joppiesaus ( die toch best anders smaakt) en pita’s belegd als een pizza. Er zijn ook grote gerechten voor meerdere personen. Hier kun je de menukaart bekijken.

food-Yvonne's-in-Boston

Voor een toetje lopen we langs de Cheesecake Factory en hebben we de bijna onmogelijke taak om uit dit lekkers een keuze uit te maken…

Cheesecake-factory-Boston

Dag 27
Deze dag halen we koffie met iets lekkers erbij bij Starbucks waarna we langs de Harvard-gebouwen struinen.

Amerika-reisblog-Bianca-van-der-Meulen

Daarna rijden we verder naar Cape Cod en onderweg stoppen we bij Cracker Barrel. Ik kies voor de lunch special. De chicken pot pie, een hartige taart met kip en groente. Daarbij buttermilk biscuits and hashbrowns.

Eten-bij-cracker-barrel

’s Avonds nemen we burgers mee naar de hotelkamer. Five guys!

Five-Guys-in-Amerika-eten-en-drinken

Uit de Coca-cola automaat, met bijna alle soorten frisdrank die je je maar kunt voorstellen, neem ik Cola-raspberry mee. Lekker!

Coca-cola-machine-Amerika

Dag 28
Vandaag ontbijten we bij Ihop! Buttermilk pannenkoeken met chocola (zo lekker), ei, worst en hash brown (geraspte gebakken aardappelen)! En groene thee.

Ihop-ontbijt-in-Amerika

’s Avonds gaan we naar een pizzeria in Hyannis die heel goed aangeschreven staat. Pizza Barbone. De pizza zal vooral voor Amerikanen bijzonder en anders dan normaal zijn, maar ik vind het niet heel bijzonder. Het is wel lekker, maar niet geweldig. Maar het ergste is de bediening. Onze serveerster komt heel ongeïnteresseerd over. Terwijl een andere serveerster de tafel naast ons honderd uit vertelt over de menukaart.

pizza-Barbone-Hyannis

Maar dat was niet het enige. Toen ik nog aan het eten was, werd het bord van vriend al weggehaald. Dat zul je wel vaker tegenkomen in Amerika. Maar ze vroeg ook al of hij dessert wilde en gaf de menukaart. Toen ze even later weer terugkwam, terwijl ik nog aan het eten was, vroeg ze wat hij wilde. En dat vond ik niet normaal, dus heeft ze ook geen normale fooi van mij gekregen… Dit was wat mij betreft de slechtste service van de vakantie. Verder was het overal erg goed, maar hier was het gewoon heel raar.

cannoli-in-Amerika

Ik liet het verder niet verpesten en nam nog een cannoli. Wel lekker, maar die van Carlos Bakery is lekkerder.

Dag 29
Vandaag maken we gebruik van het hotel in Hyannis. Er zijn allemaal lekkere zoete broodjes die je makkelijk kunt meenemen. Dat doen we en we gaan onderweg naar onze laatste stop: New York!

PF-Changs-lunch-in-Amerika

Tussen de middag gaan we lunchen bij PF Changs nabij Weehawken, bij de veerboten naar Manhattan. Ik kies voor de Ahi poke bowl met onder andere tonijn, avocado en crispy wontons. Heel lekker. Daarbij een potje thee en wat spareribs. Deze P.F. Chang’s heeft een hele mooie locatie. Als je een straat verder loopt, heb je een prachtig uitzicht op de skyline van New York, niet ver van waar de veerboten vertrekken.

cocktail

We vieren nog even dat we weer in New York zijn met een bijzondere cocktail van de Sugar Factory.

230-fift-roof-top-bar

En we drinken nog wat bij 230 Fifth rooftop bar. Een relaxte bar waar je zelf aan de bar je drankje haalt en mag gaan zitten waar je wilt. Er zijn ook tafels met bediening.

Waar we de reis begonnen, eindigen we hem ook. Bij Five Napkin Burgers gaan we de laatste avond in New York eten. Na een maand worden we nog herkend door de serveerster ;). In plaats van een burger neem ik een salade met zalm.

Salmon-Five-Napkin-Burgers

Dag 30
De dag van vertrek nemen we wat ontbijt mee van het hotel en gaan we nog even New York in, waar ik wat zoetigheden van Carlos Bakery mee neem.

carlos-bakery-gebakjes

In het vliegtuig worden we alvast voorbereid op onze terugkeer naar Nederland, met een soort stampot.

KLM-eten

En een paar uur voor aankomst krijgen we een ontbijtje.

ontbijt-in-vliegtuig

★ 230 Fifth Rooftop Bar
Carlos Bakery

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.