Dag 14 USA roadtrip: Naar de haaien, Siesta Key Beach en Naples, Florida

Het water voelt warm onder mijn voeten. Het strand ligt bezaaid met schelpen, zeeplanten, een rode worm en een schaar van een krab. Meeuwen duiken af en toe in de zee en komen boven met een vis of met niets. Kleine vogeltjes lopen nieuwsgierig langs het water en rennen snel weg wanneer de zee te dichtbij komt. In de verte zien we af en toe een vin boven de golven. Een dolfijn? Mensen zwemmen, vissen, lopen met metaaldetectors, rennen, wandelen en zoeken schelpen. Wat een fijne plek.

Haai op het strand in Florida

De dag begint met een strandwandeling en een zoektocht naar schelpen op Siesta Key Beach in Florida. We vinden vooral kleine, mooie schelpjes en kapotte stukken van wat ooit een enorme schelp was. Er ligt een dode hammerkophaai op strand. Mensen maken foto’s. Het water spoelt het dier heen en weer. Eerst ligt het op z’n rug, dan op z’n buik en op z’n zijkant. Maar het water neemt het niet terug de zee in. Hoe lang moet hij daar nog blijven liggen? Meeuwen komen nieuwsgierig kijken.

Een zeester spoelt bijna aan op het strand. We vissen hem uit het water. Het voelt zacht aan. 2 oudere vrouwen komen kijken. Het is heel bijzonder dat we hier een zeester vinden, want die komen hier niet veel voor zeggen ze. Als we het beestje omdraaien heeft het ontelbaar veel tentakeltjes aan de achterkant. Als we goed kijken zien we het bewegen. Het diertje leeft nog. We leggen het terug in het water. De stroming neemt het mee en de zeester beweegt zich verder de zee in.

edison_ford_winter_estates

Vandaag bezoeken we ook het Edison & Ford Museum. Dit bevindt zich in de winterverblijven van de 2 uitvinders. Er is kans op een onweersbui want we bevinden ons wel in de onweers- en bliksemshoofdstad van de wereld! Gelukkig valt het allemaal mee. We krijgen een introductie over het audiosysteem en lopen daarna lekker rond tussen de uitvindingen en in de prachtige tuin, langs de verblijven van Edison & Ford. Het is leuk om te zien en interessant om over de uitvindingen te horen.

Hotdog eten in Amerika

We eten een Amerikaanse hotdog met alles erop en eraan en rijden verder naar het J.N. Ding Darling Park. Er is hier veel water. Af en toen springen er vissen het water uit. 2x. Behalve als ik ze wil filmen. Het zijn rotbeesten om vast te leggen. Maar ze springen wel leuk. Er lopen vogels over de weg. Ibissen en witte vogels met gele voetjes. Er zijn mannen aan het vissen. Via een brug door de bomen lopen we naar een groot meer. Er zijn tientallen kleine krabjes die over de bomen lopen. In de boom hangt een grote spin. We lopen weer terug naar de auto.

Van Siesta Key naar Naples in Florida

Onze volgende overnachtingsplek is Naples. We verblijven in Staybridge Suites. Een groot hotel met een zwembad, een bar en een ruime suite-achtige kamer. Bij de receptie helpt een vriendelijke dikke dame ons verder. Dit hotel heb ik geboekt met ANWB-korting. De ANWB-pas zijn we vergeten maar hier wordt gelukkig niet naar gevraagd.

Tip: als je een hotel of motel wilt reserveren, let dan even op of je misschien kunt kiezen uit een optie met AAA korting (AAA is de zustermaatschappij van de ANWB). Dit betekent dat je korting krijgt wanneer je in het bezit bent van een ANWB-pas.

We kunnen gratis eten bij dit hotel en we pakken een bordje met pasta, wat brood en salade. Het is niet heel lekker. Bij de Chickee Bar drinken we een gratis wijntje en een cola terwijl we uitzicht hebben op het zwembad. We frissen ons op in de ruime kamer, inclusief keukentje en zithoek. Er is een klein welkomstpakket zodat we koffie en popcorn kunnen maken en er ligt een receptenboekje voor maaltijden en zoetigheden naast.

The Cheesecake Factory in Naples Florida

We rijden door Naples. Over Fifth Avenue. De winkelstraat ziet er gezellig uit, kleine winkeltjes, terrasjes en verlichte bomen. We rijden verder naar The Cheesecake Factory. Het is er niet druk en we krijgen een booth aan het raam. Als voorgerecht nemen we een gegrilde Artichoke en Loaded Potatoes met bacon & cheese. Daarna een salade met zalm en een steak Diane. Voor de dorst een glas Sangria en cola.

Eten en drinken in restaurant Cheesecake Factory

De Cheesecake Factory kun je natuurlijk niet verlaten zonder Cheesecake dus we nemen een stukje red Velvet en Tiramisu mee. Dit eten we op in bed. Living the Good Life!

>> Lees verder: Rondreis door Amerika dag 15

One thought on “Dag 14 USA roadtrip: Naar de haaien, Siesta Key Beach en Naples, Florida

1. Hahaha dat vogeltje in dat water, te schattig met die snelle stapjes! En die krabbetjes die steeds weg schieten in het zand zijn leuk hè? Ik heb dat nog nergens anders gezien dan in Florida!