Van New York naar Texas: Amerika reis dag 21: Swamp Tour!

We kunnen de alligator bijna aanraken, zo dichtbij zwemt hij langs ons bootje. Wat een enorme bek heeft dit beest als hij richting het eten hapt. We maken een swamp tour op nog geen uur rijden van New Orleans!

Ons ontbijt van vandaag valt een beetje in het water. Vol goede moed lopen we naar een populaire ontbijtplek. Maar we zijn niet de enige. En zoals je misschien wel weet, hebben Amerikanen veel geduld om in de rij te staan. We blijven even wachten, maar het duurt heel erg lang en juist vandaag moeten we om een bepaalde tijd ergens zijn. Want we gaan een swamp tour doen!

We geven het op en in plaats van een ontbijt met pancakes lopen we naar de plaatselijke Starbucks. Hier nemen we koffie, chocoladebroodjes en een ontbijtmuffin mee terug naar de hotelkamer, want we moeten zo gaan.

Honey-island-swamp-yours

We gaan onderweg naar de natuur! Vanuit New Orleans is het ongeveer 40 minuten rijden. Na goede recensies te hebben gelezen, heb ik gekozen voor Honey Island Swamp tour.

boats-honey-island-swamp-tour

Even later worden onze namen omgeroepen en volgen we onze gids naar een boot. Zelfs hier is het al een mooie omgeving met bomen die in het water staan. Als we allemaal hebben plaatsgenomen vaart de boot verder het water op. We komen langs verschillende huisjes die aan het water staan. Sommige zijn bijna onbewoonbaar. Die komt door orkaan Katrina, maar toch zijn sommige huisjes wel bewoond. Je zou hier maar wonen.

houses-swamp-tour

Ik dacht dat het een rustig vaartochtje zou zijn… Na de wilde rit in een propellerboot door de Everglades, had ik hier iets anders van verwacht. Want zodra we de huisjes voorbij zijn, schiet het bootje in volle vaart over het water. Ik ben blij dat ik net nog een nieuwe zonnebril heb gekocht bij CVS voor een paar dollar. Mijn eigen zonnebril had ik gisteren laten vallen uit schrik van een insect en het schroefje was eruit. En probeer dat maar eens terug te vinden op een plantage.

swamp-tour-trees

We zoeven over het water tot we bij een plek komen waar vaak alligators gespot worden. Blijkbaar hebben die dieren een vaste plek waar ze rondhangen. En inderdaad. Er ligt al een ander bootje en daar zien we een alligator die gevoerd wordt. Met een lange stok en een worstje aan het uiteinde.

feeding-alligators-honey-island-swamp-tour

En als het andere bootje weg is, heeft de alligator zijn zinnen op ons gezet en komt hij langzaam richting onze boot. Ook hier staat er worst op het menu. Heel leuk om van dichtbij te zien. Maar even later heeft hij er zijn buik vol van en zwemt hij weg.

Swamp-your-boat

Wij gaan ook weer verder en manoeuvreren ons tussen de bomen en stronken in het water door. Tot we weer een andere boot tegenkomen die wilde zwijnen heeft gespot. Deze krijgen marshmallows. Soms vangen ze ze in hun bek op. Er zijn er twee, maar slechts eentje is de baas en die krijgt al het eten. Het is mooi om te zien hoe het zwijntje steeds naar de boot zwemt. De mensen op de boot mogen hem ook voeren.

swamp-tour-wild-pigs-feeding

We varen weer verder en zien ook nog schildpadden, vogels en een slang. Ik ben stiekem een beetje teleurgesteld dat we geen wasberen hebben gezien. Maar gelukkig komt dat later tijdens de vakantie nog goed in New York, waar ik trouwens ook al eens eerder wasberen heb gezien in Central Park.

swamp-tour-new-orleans-schildpadden

Al met al was het een hele mooie tocht. De natuur is er prachtig en het is leuk om zo’n uitstapje te maken vanuit de drukke stad.

road-to-New-Orleans

Lafayette-square-new-orleans

Eenmaal terug in New Orleans zien we dat er een markt is met muziek naast het Lafayette hotel. Er staan ook allemaal kraampjes waar je eten kunt halen. Eerst moet je papieren bonnetjes kopen en met die bonnetjes betaal je dan voor het eten. Ik wil graag iets typisch uit New Orleans eten en na de beignets( lees oliebollen) kies ik dit keer voor de Po’boy: een broodje met vlees en groente en kaas. Erg lekker!

poboy-new-orleans

Daarna lopen we richting het centrum van New Orleans. We bekijken de leuke straatjes en wat winkels waaronder de winkel Fischer Gambino met hele mooie beelden, lampen en andere snuisterijen. Veel dingen zijn veel te groot om mee naar huis te nemen, maar het is wel een mooie winkel om even te kijken. We presteren het om een ventilator mee te nemen als souvenir. Dat wordt wat met de koffers inpakken…

streets-of-New-Orleans

Maar dat zijn zorgen voor later, want we hebben nog even voordat we weer naar huis vliegen. Eerst nog even genieten. Nadat we de doos op de hotelkamer hebben gezet, lopen we weer naar het Gordon Biersch restaurant.

Gordon-Biersch-new-orleans

Gordon-Biersch-food

Dit keer zijn we mooi op tijd en kunnen we in het restaurant eten. Nu hebben we veel meer keuze van de menukaart. Ik kies voor een kleine taco en de ahi tuna nachos. Superlekker allemaal!

Blog-Bianca-New-Orleans

New-Orleans-by-night

Na deze maaltijd lopen we nog even het centrum in van New Orleans. Een bijzondere stad. Prachtige gebouwen, gezelligheid en palmbomen. Genoeg te zien en te doen. Weer heel anders en uniek. Morgen gaan we verder naar een andere grote stad: Atlanta!

Lees verder: Dag 22: Atlanta & Coca-Cola!

★ Benieuwd naar de route van deze reis? Die vind je hier.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.